Evo, malo dižem temu sa svojim iskustvom.
Dakle, 2009. godine, negdje u travnju kupio sam novi TV - LG 32", HD ready sa MPEG4 dekoderom (naime, bio sam ograničen budžetom a naivno sam se nadao da će HRT HD, koji se tada eksperimentalno puštao, preći u standardni TV program u HD kvaliteti). TV je uredno radio negdje do rujna, kad sam primjetio da na HRT HD kanalu nema slike. Probao sam pretražiti kanale, ali na tom malo zapne i ne nađe ga (ne locka - mislim da je bio 21. kanal). Pregledam antenu, čini se sve OK (imao sam optičku vidljivost od cca. 1,5km do odašiljača). SD kanali rade normalno, ali HD nikako. Spojim laptop sa USB tv tunerom na antenu i hop - HD kanal uredno nađe, radi, snaga signala 100%, kvaliteta 100%.
Elem, odnesem TV nazad u trgovinu (Emmezetta Osijek) i ostavim na reklamaciji. Napisao sam čitavo pismo što ne valja (vjerojatno MPEG4 dekoder) sa uputama kako testirati i kako sam osobno testirao TV i laptop na istoj anteni.
Nakon 2 tjedna zovem da pitam je li TV popravljen, kažu oni da je u ovlaštenom servisu, pa da kontaktiram direktno njih - neki TV servis u Divaltovoj ulici (Osijek, naravno). Odem u servis (živio sam vrlo blizu, ni kilometar odatle) i kažu dečki da su ga pogledali, ali kako ne mogu dokučiti signal s odašiljača, poslali ga u Zg (pazi ovo - odašiljač je bio nekih 2 - 2,5 km od njih, na hotelu Osijek - Doduše nisu imali optičku vidljivost do tamo).
Nakon još 2 tjedna zovu iz servisa i kažu - TV je popravljen, dođite po njega. Dođem ja, odnesem TV nazad u stan, spojim antenu i - šipak. Opet ništa. Spojim opet laptop i - sve radi. Odnesem nazad TV u servis. Kažu oni - OK, poslaćemo opet za Zg, pa će tamo zamijeniti matičnu ploču.
Zovem opet nakon 2 tjedna - kažu nije se TV još vratio iz Zagreba. Ja spomenem onih 40 dana, kako stoji u jamstvu, nakon kojih mi trgovac mora vratiti uređaj ili pare, a kažu oni - zovite trgovca. Odem ja u Emmezettu u shopping, pa svratim na odjel za reklamacije, a ovi mi kažu - nemamo mi više ništa s vama, morate to vidjeti sa servisom. Zovem servis, ovi kažu - zovite generalnog distributera. Zovem generalnog distributera, a ovi nemaju pojma koji TV i o čemu se radi. Zovem nazad servis, a ovi kažu: "pa, TV je bio popravljen, vi ste ga ponovo donijeli, pa 40 dana počinje teći ponovo od datuma kad ste ga drugi put donijeli".
I tu meni pukne film (dugo mi je i trebalo). Napišem pismo Udruzi Potrošač, pojasnim cijelu situaciju i tražim savjet. Dobijem ovakav odgovor (pišem sažetak iz sjećanja):
Kao prvo - nemam ja ništa sa servisom, trgovac je odgovoran. Kao drugo - nema veze što stoji u jamstvenom listu maksimalan rok za popravak od 40 dana, zakon kaže da popravak mora biti u "razumnom roku". Razuman rok ovisi o vrsti uređaja, a kako je TV uređaj koji se koristi svakodnevno, taj rok nikako ne može biti duži od nekoliko dana, tjedan dana maksimalno (doduše, da je došlo do suda, oko ovog bi bilo vjerojatno velike rasprave, kad nam je zakon nedorečen). Nakon tog, razumnog roka, trgovac mora dati novi uređaj ili pare natrag. Kao treće - TV NIJE bio popravljen, u "razuman rok" ulazi svo vrijeme u kojem nisam bio u mogućnosti koristiti uređaj zbog neispravnosti, a kako sam ga vratio u servis isti dan, sasvim je očito da se svo to vrijeme mora računati. Na kraju - savjetovali su me da napišem pismo u kojem se pozivam na zakon o potrošačima i da zahtjevam novi uređaj ili novce, te isto pošaljem s dostavnicom. Po zakonu se moraju očitovati u roku od 7 dana.
I tako, sačekam ja ipak da istekne 40-ti dan i pošaljem pismo na Emmezettu, preporučeno s dostavnicom. Sutradan me zove voditelj poslovnice, ispričava se i kaže kako taj model više nema na skladištu, pa će mi dati voucher u iznosu koji je plaćen, a s kojim si mogu kupiti bilo što. Kako sam ionako htio novi TV, nisam se bunio što mi nije dao novce, a kako su cijene TV-a u međuvremenu drastično pale, za relativnu malu doplatu (oko 1000kn) uzeo sam Panasonic 42" FullHD plazmu (TX-42U10E). Koja, naravno, ima i MPEG4 dekoder :-) Rekao bih da je ta plazma jedno 3 klase bolja.
_________________ 
|