
Kako raste euforija oko štednje hibridnim i električnim pogonom, mnogi stručnjaci upozoravaju na ograničene rezerve litija za superbaterije, velike probleme u zbrinjavanju te da ono što je štedljivo i čisto u početku, na kraju i nije baš tako. A korištenje (još uvijek) teških i glomaznih litijskih baterija drastično povećava cijenu te smanjuje komfor u unutrašnjosti i pogoršava dinamička svojstva. Suzukijevi su inženjeri odlučili izvući maksimum iz tehnologija koje su već duže na tržištu, a konceptni model G70 po je najbolje pokazao na nedavnom salonu u Ženevi.
Simpatični auto gradske klase i oblika bumbara dugačak je 355, širok 163 i visok 143 cm. Posjetitelji salona mogli su se uvjeriti da pruža neočekivano velik komfor za četiri osobe, za što je uz širinu od 163 i međuosovinski razmak od 242,5 cm zaslužno i promišljeno korištenje unutrašnjeg prostora. Korištenjem čelika visoke čvrstoće te aluminija i polimera, ukupna je masa snižena na 730 kg. Ne treba sumnjati da će, usprkos toga, maleni Suzuki osvojiti pet zvjezdica po Euro-NCAP testu.
To je i prvi korak u tehnologiji “downsizing”, jer je u malenu (ali prostranu) karoseriju ugrađen malen (ali snažan i štedljiv)motor. Time se omogućava i ugradnja lakšeg ovjesa, upravljačkog mehanizma i kočnica te je na kraju rezultat gotovo senzacionalan. Maleni “japanac” do stotke sprinta u 10,8 sekunda, postiže 170 km/h i troši samo tri litre. I to na benzin, i s automatskim mjenjačem. Teško je poželjeti više, a svaki dizelaš tada postaje besmislen. Kod motora se radi o nizu prednosti. Veća snaga iz istog, odnosno manjeg obujma znači veće specifične tlakove i više temperature u cilindrima te veću energetsku iskoristivost procesa izgaranja.
Manji cilindri imaju manju površinu (plašt) cilindara, preko kojeg se izmjenjuje (gubi) toplina, posebice na glavi motora. Manji motor ima manje unutarnje otpore trenja i ostale mehaničke gubitke, za pogon agregata -pumpi goriva, ulja i rashladne tekućine, generatora, alternatora... Naravno, serijski je ugrađen i sustav Start&Stop sustav, za gašenje i automatsko paljenje motora kod stajanja na semaforu i u gužvama. Zasad se radi samo o konceptu, čija tržišna sudbina i moguća cijena nisu poznati. No, Suzuki G70 zasigurno je novi vjetar u koncepciji malenih, a punopravnih automobila.

Tehničke karakteristike
Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski, V12 (lanac);
Obujam: 799 ccm;
Snaga: 65 KS pri 5500/min;
Moment: 99 Nm pri 3500/min;
Mjenjač: automatski CVT; Pogon: prednji;
Karoserija: 355 x 163 x 143 cm;
Međuosovinski razmak: 242,5 cm;
Prtljažnik: 200/830 l;
Gume: 155/80 R14;
Masa/nosivost: 730/350 kg;
Brzina: 170 km/h;
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,8 s;
Potrošnja: 3 l/100 km (službeni prosjek);
Cijena: zasad nepoznata